Prodej, na první pohled velmi jednoduchá fráze, za kterou se skrývá spoustu nástrah, o kterých spousta lidí ani neví.
Při současných cenách nemovitostí jde v nominálních hodnotách o vyšší jednotky milionů, a proto je běžný prodej či koupě nemovitosti jedna z nejvíce rizikových operací, kdy lze velmi snadno přijít jak o peníze, tak o nemovitost.
Víte že, když má prodávající dluh, který není ještě exekučně vymáhán, (nemáte šanci se o něm dozvědět), že za určitých podmínek může exekutor prostřednictvím soudu tzv. zneplatnit Vaší kupní smlouvu a vrátit nemovitost na Katastru nemovitosti původnímu vlastníkovi, aby ji mohl následně postihnout vymáhanou exekucí?
Vám zbudou jen oči pro pláč a velmi omezené možnosti řešení.
A takových pastí na kupujícího ale i prodávajícího v běžných prodejích může čekat několik. Proto buďte obezřetní a pokud si nejste něčím jistí, vyhledejte raději vždy odborníky.
Když ptáčka lapají hezky mu zpívají, zní jedno známé přísloví. Jen těžko lze rozpoznat kvalitního nájemníka nebo pronajímatele na první pocit.
Víte, že v našem právním řádu existuje celá řada zákonů ochraňujících více nájemníky než jejich vlastníky?
A z druhé strany, víte, kdo je Vaším pronajímatelem a jak si plní své povinnosti abyste měli zaručené a nerušené užívání nájmu, a nikoliv peklo na zemi?
Je velmi důležité klást důraz na prověření obou stran, tak aby byly obě strany spokojené.
Odhad tržní ceny je jednou z nejvíce kontroverzních a diskutovaných oblastí. Ne jenom že máme tržní a účetní odhady, ale máme také odhadce bank a soudní znalce. Jaký je mezi nimi rozdíl?
Dále tu máme realitní kanceláře, které také umí v některých případech vyhotovit kvalitní tržní posouzení. No prostě chaos, ve kterém se běžný klient jen stěží orientuje. Jak my říkáme, pošleme deset znalců na jednu nemovitost a máme jedenáct ocenění.
Ať se to někomu líbí nebo ne – tržní cenu určuje vždy kupec a jeho peněženka. Každý další odhad ceny je pouze predikce stojící na faktech ale i domněnkách, které z větší části ovlivňuje zadavatel tržního ocenění. U nás velmi dobře rozpoznáme účelovost od reality a vždy se snažíme o co nejvíce objektivní pohled.
Finanční služby, zde platí obdobně jako u právních služeb jedno pravidlo, pokud Vám jakýkoliv finanční poradce řekne, že dělá kompletní finanční služby (pojištění – úvěry – investice), utíkejte od takového poradce co nejdále!
Je důležité si uvědomit, že každý jeden segment ve finančnictví je sám o sobě natolik obsáhlý, že lze jen stěží očekávat kvalitní služby od jednotlivce. Pokud tedy bude jakýkoliv finanční poradce tvrdit, že to lze, pak můžeme předpokládat, že kuchař může dělat lékaře a zedník pilota. Opatrnost v tomto oboru je více než žádoucí, neb hypotéku uzavíráte na mnoho let dopředu.
Právní služby je téma na několik stran samo o sobě, tak si to shrňme obecně.
Profesionální prezentace nemovitosti v dnešní době znamená maximální využití všech dostupných technologií a systémů, tak aby Vaši nemovitost a její prodej zaznamenalo co nejvíce lidí na trhu.
Dále je důležité, aby taková prezentace obsahovala všechny skutečnosti, které mají na prodej vliv, a to i ty negativní, protože případní zájemci stejně na prohlídkách zjistí reálný stav předmětné nemovitosti a nevznikne zbytečná nedůvěra strany zájemců, což z pravidla blokuje samotný obchod. Prezentaci lze tedy zpracovat lákavě ale i pravdivě což vede k úspěšné realizaci prodeje. Ne všechny nemovitosti jsou pro všechny, každý si musí najít tu svou a lidé dobře vědí co chtějí, my jim jen pomáháme najít to pravé pro ně.
My říkáme… na každé nemovitosti je něco…, stačí to něco jen najít! A to my umíme.
Profesionální prohlídky nejsou o makléřích v kravatách a oblecích, hezkých deskách a bůh ví jakých druhotných pozlátkách ještě… Není to ani o přehnaném šaškování a zdůrazňování nepodstatných faktů s cílem maskovat podstatné. Není to ale ani o tom kde kdo inzeruje… Stejně většina realitních společností je na všech dostupných portálech.
Podle nás je to o uvolněném jednání bez vytváření jakéhokoliv tlaku na zájemce, o dobré informovanosti, správné komunikaci a empatii. Jak my říkáme klientům, prodej nemovitosti není s nadsázkou o nemovitosti, ale o jejich pocitu, neboť to je ta jediná věc, kterou nikdy nezměníte, protože za peníze změníte pouze věci, které se dají koupit. Pocit z daného místa nekoupíte, ten tam buď je anebo není. To je naše filozofie, mnohokrát oceněná i našimi klienty.